De voordelen van Data driven marketing

Wat is Data driven marketing

Begrijpen wat datagestuurde marketing is, begint met kijken naar de vele manieren waarop consumentengedrag de afgelopen jaren is veranderd en de technologieën die het mogelijk maken enorme hoeveelheden gegevens over klanten, markten en sectoren te verzamelen en te analyseren. Bij data-driven marketing worden de nieuwste mogelijkheden op het gebied van data-analyse toegepast om de meest productieve mediabuys te bepalen en om creatieve, gepersonaliseerde bewustmaking van producten te creëren.


Voordelen van data-driven marketing

We zijn er al achter dat gegevens de brandstof zijn voor alle marketingactiviteiten. Met dit belangrijke ingrediënt gaat u van eenvoudige, algemene reclame naar een gepersonaliseerde benadering van elke klant. Laten we eens nagaan wat de belangrijkste voordelen zijn van het gebruik van op gegevens gebaseerde marketingoplossingen.


  1. Weten wie uw klanten zijn. Vandaag de dag gebruiken mensen verschillende apparaten tegelijk, wat het werk van marketeers onvermijdelijk bemoeilijkt. Om de klanten nauwkeurig te bereiken, moet de marketeer er rekening mee houden dat het gedrag van de klant op verschillende apparaten op verschillende tijdstippen anders is. En natuurlijk moet de marketeer, om effectief te zijn, de doelgroep van het bedrijf kennen.
  2. Weten hoe de reis van de klant eruit ziet. Bij elke interactie van de klant met het merk krijgen marketeers waardevolle informatie. Daarmee kunnen specialisten het gebruikersgedrag analyseren en begrijpen, en vooral begrijpen hoe de klantervaring kan worden verbeterd. Het is vermeldenswaard dat het onmogelijk is om dit in je eentje te doen - de hoeveelheid gegevens is te groot voor handmatige verwerking. Veel martech-tools komen echter van pas om dit probleem op te lossen.

Zoals ons dashboard:

https://www.basecreation.nl/marketing-dashboard


Het gebruik van datagestuurde marketing maakt het niet alleen mogelijk om de concurrentie voor te zijn, maar ook om de loyaliteit van klanten aan een merk te vergroten. En de tevreden klant zal de ervaring zeker delen met vrienden en collega's, waardoor de naamsbekendheid, de betrokkenheid van gebruikers en het vertrouwen in een merk zullen toenemen

Kortom, beslissingen op basis van kwalitatieve gegevens zijn goede beslissingen die uw bedrijf helpen zich sneller te ontwikkelen en de inkomsten te verhogen. Pure magie en een levenslange droom van elk bedrijf!






Klaar om je creatieve
marketing doelen te behalen?