Leadinfo | De B2B lead generatie machine

Elke website bezoeker is een potentiele klant

Je werkt keihard aan je socials en alle andere inbound strategieën om uiteindelijk jouw ideale doelgroep naar je website te krijgen. En van die honderden of misschien wel meer bezoekers die jij krijgt per maand vullen er maar een paar het contactformulier in. Je loopt in theorie dus zoveel mogelijke klanten mis die je persoonlijk zou kunnen opbellen of juist retargeten met je huidige marketing uitingen.

Wij hebben daar een oplossing voor. Hier vertellen we je graag meer over:

Wat is leadinfo?

Uit onderzoek blijkt dat slechts 5% van alle bezoekers op een website hun contactinformatie achterlaat. Dit doen zij door te bellen, door een contactformulier in te vullen of door met een medewerker te chatten. Hiermee geven ze te kennen dat ze geïnteresseerd zijn in wat jouw website hen te bieden heeft. Ruim 95% van alle bezoekers op jouw website blijft dus onbereikbaar.

Leadinfo heeft hier verandering in gebracht. Zij ontwikkelden een software waarmee ze websitebezoekers (bedrijven) kunnen achterhalen door middel van het IP adres. Ze beschikken over een giga KVK database waaruit ze precies kunnen achterhalen welk bedrijf het was. Vervolgens zie je deze bezoekers makkelijk terug in je eigen dashboard.

Leadinfo dashboard

Van contactinformatie tot de bezochte pagina’s. Je vindt het allemaal terug in het dashboard. De software geeft jou hiermee voldoende munitie om van een bezoeker een potentiële klant te maken.

Deze software is dan ook erg interessant voor bedrijven die:

  • Meer zakelijke lleads willen
  • Opereren in de B2B branche
  • Willen weten of hun marketing uitingen het gewenste resultaat behalen.
  • Onderzoek willen doen naar de doelgroep die jouw website het meest bezoekt.

Leadinfo leads opvolgen

1. Stem je opvolging af op de behoefte van de bezoeker

Sommige leads hebben jouw site bijvoorbeeld meerdere keren bezocht, je bloggedeelte en je tarievenpagina bekeken. Deze bedrijven zijn gloeiend heet en hebben weinig verzorging nodig. Je kunt ze benaderen en vragen om direct een afspraak of demo te boeken. Andere leads hebben mogelijk alleen naar je productpagina gekeken en vervolgens het tabblad gesloten. Deze mensen hebben meer verzorging nodig en moeten ook als zodanig worden benaderd.

Ook als jij als bedrijf meerdere producten of diensten aan bied kun je achterhalen bij welke product / dienst ze zijn blijven hangen. In theorie zou je ze persoonlijk kunnen benaderen met een leuke actie op de desbetreffende behoefte.

2. Bepaal het juiste kanaal

Bij leads opvolgen denken mensen al snel aan het gebruiken van de mail of telefoon. Maar juist het gebruik van een sterke mix kan ervoor zorgen dat je opvolging nog sterker word. Bekijk de leadscore van jou bezoeker. Deze geeft leadinfo ook aan op basis van hoevaak en hoelang deze of gene je website heeft bezocht. Afhangend daarvan kun je enorm veel kanten op of juist alles mixen. Denk aan:

  • LinkedIn Inmail of connectieverzoek
  • Advertenties op LinkedIn (je kan een CSV bestand downloaden vanuit leadinfo)
  • Email marketing campagne opzetten
  • Opbellen
  • Of helemaal uitpakken door een leuk pakket op te sturen.

Leadinfo is een CRM opzich maar heeft ook enorm veel integraties met bestaande CRM systemen. Zo kun jij je gehele sales proces automatiseren en zorgen dat die leads warm blijven.

Wil jij Leadinfo uitproberen?

We zijn officieel leadinfo partner en kunnen je volledig ondersteunen in dit proces. Wil je het gratis uitproberen neem dan gerust contact met ons op en we vertellen je er graag meer over.

Klaar om je creatieve
marketing doelen te behalen?