2 geweldige manieren om te retargeten

Scoren op de lange termijn

Retargeting is een van de beste manieren om verkopen te sluiten die niet hebben plaatsgevonden. Bovendien zijn retargeting inspanningen vrij goedkoop in vergelijking met de meeste vormen van reclame. Hoe doe je het? Welke retargeting-inspanningen geven jou het meeste resultaat?

Hier zijn drie voorbeelden van retargeting die echt werken,hoe je ze kunt kopiëren, en wat je moet weten over de toekomst van retargeting.

 1. Retarget specifieke-URL bezoeken

 

Er zijn veel manieren om de fout in te gaan met retargeting. Sommige marketeers starten Facebook of Google Ads op en voeren een retargetingcampagne op basis van websitebezoeken in de afgelopen 90 dagen. Hoewel dat kan werken, is het niet echt effectief. Zoals je misschien weet gaan we bij base voor slimmer werken met meer resultaat

Veel mensen retargeten ook via de automatische retarget-functie op facebook. Ook hier retarget je gewoon iedereen die de website heeft bezocht. Dat werkt niet echt. De conversiepercentages blijven hetzelfde als voorheen: laag. Mensen  zijn vaak nog niet klaar om te kopen. Waarom niet? Dit gebeurd als je een te breed net spant.

Je kunt redelijkerwijs geen 50 procent conversie verwachten op een publiek van miljoenen.

Bijvoorbeeld, laten we zeggen dat bezoeker X naar je websitekwam, een enkele blog post las en weer afhaakte. Stel nu dat bezoeker Y naar uw site kwam, datzelfdeblogbericht las, maar ook verschillende actie ondernam op de website binnen het onderwerp wervingscampagne en zelfs de prijzenpagina bekeek.

Wat zal je algemene retargetingaanbod voor websitebezoekers nu zijn?

In plaats van dat je mensen weer binnenhaalt in algemene zin kun je beter personen direct retargeten op de potentiële behoefte waar ze naar op zoek zijn. Iemand die dus verschillende acties onderneemt op het onderwerp van wervingscampagnes heeft hier wellicht interesse in. Als we bezoeker X deze marketing campagne tonen zal hier weinig tot geen conversie uitkomen maar bij bezoeker Y is deze kans groter.

Loop niet het risico dat je het verkeerde aanbod naar de verkeerde persoon stuurt in de verkeerde fase van hun buyer's journey.

 

Dus wat raden we aan? Richt je op de acties van gebruikers op basis van specifieke URLS. Gebruik deze URLS vervolgens in je retargeting uiting en landingspagina. Zo creëer je customer based marketing.

 

2. Retargeting Bestaande Klanten

 

Je vraagt je misschien af: "Base, Waarom zou ik in hemelsnaam bestaande klanten willen retargeten?"

De simpele reden is: Bestaande klanten (of oud klanten) zijn al overtuigd van je product of dienst. Soms moeten ze dan even herinnerd worden over je bedrijf. Afhangend van wat je aanbied kan de klant dan vervolgens denken “oja, misschien weer is tijd om dienst of product X aan te schaffen” of bied het een ingang voor een up-sell.

Deze strategie werkt ontzettend goed want je CTR zal hoog zijn. Het persoon/bedrijf kent je al en is vast benieuwd naar wat er dan nog inhet vat zit.

 

mod cloth retargeting strategie advertentie voorbeeld

We missen je als een gek!

De targeting premisse van deze advertentie is vrij duidelijk. Ze retargeten oude klanten die al een tijdje geen aankoop meer hebben gedaan. Dit soort dingen werken. Waarom? Omdat mensen al hebben geconverteerd op uw producten en diensten, wat betekent dat je niets riskeert door hen te vragen om terug te komen.

 

Base als marketing partner

 

Mocht je nou zoiets hebben van dit zou ik willen integreren bij mijn bestaande campagnes. Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag verder om meer uit je online marketing te halen.

Klaar om je creatieve
marketing doelen te behalen?