Waarom marketing in de metaverse groots wordt.

Duiken in een nieuwe wereld

Marketing in de Metaverse


Digitale marketeers moeten op de hoogte blijven van de laatste technologische ontwikkelingen. Dit omvat ook het begrijpen van de metaverse en het volledige potentieel ervan. Wat marketeers moeten begrijpen is dat de metaverse niet zomaar een trendy nieuwigheid is; het lijkt erop dat het hier is om te blijven en op weg is om de next big thing te worden.

Hoe kunnen marketeers zich aanpassen als deze metaverse zich uitbreidt?

Ten eerste moeten marketeers de waarde van millennials en Gen Zers als doelmarkt in gedachten houden. Deze generaties zijn ook fervente gebruikers van bepaalde vormen van metaverses, zoals games als Roblox en technologieën als VR. Laten we met dat in gedachten eens onderzoeken hoe marketing in de metaverse kan worden gedaan.

Parallelle marketing tussen de metaverse en de echte wereld

Creëer marketingervaringen die aansluiten bij ervaringen in de echte wereld of parallel lopen met wat je merk al in het echte leven doet. Zo werkte het biermerk Stella Artois van AB InBev in juni samen met Zed Run om een Tamagotchi-achtige ervaring te creëren die werd gekruist met de Kentucky Derby. Zij deden dit omdat AB InBev's Stella Artois grote sponsor is van sportevenementen, in het bijzonder paardenraces. Daarom lijkt het creëren van een online platform waar niet-fungibele token (NFT) paarden worden verhandeld, geracet en gefokt een natuurlijk instapmoment voor hen.

Zed run website banner

Ook Heineken heeft onlangs een stap gewaagd richting de metaverse. Kort na de introductie van hun nieuwe biertje Heineken Silver. Hebben ze er ook voor gekozen om deze virtueel te lanceren in een van de bekendste virtuele metaverses; Decentraland. Dit virtuele land draait op de Ethereum Blockchain. Men kan hier geld verdienen ruilen en zelfs werken. Alles wat in Decentraland word gemaakt behoord tot de maker zelf. Dit omdat decentraland zoals de naam al impliceert gedecentraliseerd is. In de metaverse komen mensen steeds vaker samen des te slimmer dat Heineken dit kanaal heeft gekozen als extra marketing middel. Zo word er op een verfrissende manier een connectie gemaakt. Het is geweldig dat er steeds meer mogelijkheden zijn om met elkaar in contact te zijn. Maar of het de beste plek is om een nieuw biertje te proeven? Uiteindelijk is niets lekkerder dan die eerste verfrissende slok van een écht biertje. Dat is ook de ironie van deze virtuele lancering van Heineken Silver. Het is een lancering met een knipoog zoals je van Heineken gewend bent.

Ze kunnen in ieder geval met trots mededelen dat ze het allereerste virtuele biertje zijn met als ingrediënt 100% pixels.

Hoe tranformeert de metaverse het digitale marketing landschap?

Digitale marketing heeft aantrekkelijke interactie nodig, en metaverse biedt dit in de volle omvang. We kunnen dus zeggen dat metaverse het nieuwe platform voor digitale marketing is. Omdat het relatief nieuw is, werken zelfs eenvoudige ideeën nog goed voor merken. Veel merken doen al mee. En we weten dat er nog veel meer op komst zijn. Het feit dat er zoveel grote bedrijven kiezen om iets in de metaverse te doen bied veel potentie naar de toekomst toe. Nike kocht de next-gen sneakers merk op metaverse. En ze verdienden $3.1 Miljoen in 7 minuten.

Metaverse voor digitale marketing is het verbeteren van de vorm van interactie met het publiek. In alle sectoren zijn metaverse marketingbureaus in opkomst. Hier is het bewijs van het veelbelovende karakter van de metaverse voor merken: Drie sleutelwoorden voor succesvolle marketing kunnen ruimte vinden in dit universum: creatief, engaging, en interactief.

Metaverse marketing kansen met veel potentie

Sterke banden opbouwen

Omdat het zeer interactief is, kunt u op de metaverse langdurige relaties opbouwen met uw doelpubliek. Ze zullen met plezier uw games spelen of deelnemen aan uw virtuele evenementen. U kunt uw eigen ruimte creëren of te gast zijn in bestaande ruimtes. Spaces zoals Roblox organiseren al branded events en campagnes.

De campagnes zoals games en evenementen zijn geweldige kansen om een brug te slaan tussen merken en klanten. Bied hen een meeslepende ervaring in plaats van jezelf te promoten. Dan zul je meer actieve gebruikers krijgen die tijd doorbrengen in je ruimte.

Verhoog je zichtbaarheid

Metaverse voor merken is een populair onderwerp; het is echter nog nieuw. Je naam zal wereldwijd bekend zijn wanneer je een enigszins spannend idee hebt. Iedereen heeft het over de campagnes die hier lopen. Zelfs als ze niet in de metaverse zitten, bereik je meer publiek.

Focus op engagement marketing

U kunt uw potentiële kopers verwelkomen in uw virtuele winkel. Zelfs winkelen op eCommerce websites of sociale media is aantrekkelijk voor mensen. Ze zullen houden van een 3D-winkel waar ze virtueel kunnen rondlopen en interageren met andere klanten.

Metaverse marketing is the new big thing

Omdat het zeer interactief is, kun je op de metaverse langdurige relaties opbouwen met jouw doelpubliek. Ze zullen met plezier je games spelen of deelnemen aan de vele virtuele evenementen. Je kunt een eigen ruimte creëren of te gast zijn in bestaande ruimtes.

De campagnes zoals games en evenementen zijn geweldige kansen om een brug te slaan tussen merken en klanten. Dit allemaal bied een enorme engaging ruimte waarin merken actieve gebruikers kunnen overtuigen zonder direct bezig te zijn met het verkopen van een product of dienst.

Er is geen twijfel mogelijk; het zal snel groeien. Je moet verschijnen in de metaverse voordat het te laat is om een grote sprong naar je doelen te maken. We hebben dit allemaal eerst gezien toen merken met websites begonnen.

Kortom, er zijn veel redenen voor merken om deel te nemen aan metaverse marketing: Het exponentieel toenemende aantal gebruikers, grenzeloze mogelijkheden voor merken, makkelijk toepasbare ideeën (die in de fysieke wereld niet mogelijk zijn), en nog veel meer.

Klaar om je creatieve
marketing doelen te behalen?