Waarom goede webdesign in 2022 cruciaal is

Het online visitekaartje

Naar schatting worden er elke dag meer dan 540.000 websites gemaakt. Natuurlijk is een groot deel daarvan voor zakelijke doeleinden geactiveerd. Of het nu gaat om een portaal met slechts een handvol pagina's of een met enorme hoeveelheden interactieve informatie, feit is dat design een van de ultieme sleutels tot succes is in een opvallende website.

1. Never judge a book by its cover.

Dit is een andere uitdrukking voor merkperceptie in de wereld van de marketing. Een voorbeeld zal helpen om ons punt wat verder te verduidelijken. Stelt je eens voor dat je op zoek bent naar een specifiek product of een specifieke dienst. Zelfs als je toevallig het juiste item tegenkomt, wat als het is ingesloten in een verouderde en nauwelijks functionele website? Dit zal er meestal toe leiden dat je als bezoeker elders gaat kijken, misschien naar een naaste concurrent. Het is een feit dat de eerste indruk in deze tijd van cruciaal belang is. Studies hebben uitgewezen dat de gemiddelde gebruiker iets minder dan zes seconden besteedt aan het bekijken van de inhoud van de website. Het is dus niet meer dan logisch dat de pagina's zelf duidelijk en helder moeten worden gepresenteerd. Als de site niet correct is ontwikkeld, zul je ongetwijfeld waardevol inkomend verkeer verliezen.

2. Natuurlijk, SEO

Het lijkt wel of in elk artikel over het ontwerp van een website het onderwerp zoekmachine-optimalisatie (SEO) aan de orde komt, en terecht. Je kunt stellen dat SEO een van de meest cruciale factoren is bij het bepalen van het succes van een online onderneming. Dus, hoe zijn SEO en website ontwerp onlosmakelijk met elkaar verbonden?

We moeten eerst onthouden dat SEO veel meer inhoudt dan alleen kwalitatieve inhoud. Online zoekdemagogen zoals Google en Bing zullen je rankings ook baseren op wat er "achter de schermen" gebeurt. We hebben het in deze zin over codering. Enkele van de HTML-elementen die je altijd moet opnemen in een degelijk ontwerppakket zijn

  • Meta titels en meta beschrijvingen
  • Tags voor koppen en subkoppen
  • HTML-beschrijvingen van afbeeldingen en video's
  • Redirects naar andere inkomende en uitgaande links

Sommige website-eigenaren zouden ten onrechte beweren dat deze variabelen overbodig zijn; het meest kritieke aspect is hoe een klant met een specifieke pagina interageert. Niets is echter minder waar. Een goed ontworpen portaal met de juiste HTML zal onvermijdelijk hoger ranken binnen een zoekmachine resultaten pagina. Hogere rankings staan gelijk aan meer inkomend verkeer en, uiteindelijk, een grotere return on investment (ROI).

Dit is ook de reden dat wij ervoor kiezen om met webflow te werken als CMS. De HTML achter het systeem is veel beter leesbaar en minder slordig dan dat van wordpress door de tientallen plugins die bij wordpress websites zich met de code bemoeien.

Voorlopen op de competitie

We hebben het in dit artikel verschillende keren over de concurrentie gehad. Wat is de relatie met webdesign? Een van de enige criteria die uw bedrijf kan onderscheiden van de naaste concurrenten zou het uiterlijk van uw website kunnen zijn. We moeten in gedachten houden dat verkopen niet pas gebeurt nadat een klant heeft besloten tot een bepaald product. Het begint op het moment dat een bezoeker uw portal binnenkomt. Zie dit concept als een deur-aan-deur verkoper die in een trainingspak aankomt in plaats van een overhemd met stropdas. Met wie zou u eerder zaken doen? Op maat gemaakte webdesign illustreert het feit dat je geeft om de producten en diensten die worden aangeboden. Bovendien kan het ook een groter aantal leads opleveren dankzij meer inkomend verkeer in vergelijking met de naaste concurrentie. In de digitale wereld is er een enorm verschil tussen een plaats bij de eerste tien resultaten en een plaats bij het digitale afval op de tweede of derde pagina van Google of Bing.

Een boost voor je merk

Over branding wordt vaak gesproken als het gaat om logo's en mission statements. Hoewel dit natuurlijk waar is, zal ook het ontwerp van de website boekdelen spreken over jouw unieke merk.

Landingspagina Tesla
Tesla landingspagina
  • Tesla hanteert een strak design
  • Overzichtelijk met een duidelijke CTA

Landingspagina Honda
Honda landingspagina
  • Drukker design
  • Donkerdere kleuren
  • Veel opties

Een van de voordelen van het werken met een extern webdesign bureau is dat je een uniform gevoel van branding over meerdere pagina's zult aannemen (dit raakt opnieuw aan het onderwerp van consistentie dat we eerder noemden). SEO blijft overal toch een beetje in terugkomen want ook bij een goed gemaakte website is je pagina laadtijd een stuk sneller. Dit is binnen SEO een cruciale factor. Dit zal u opnieuw helpen om je zoekmachine rankings te verbeteren na verloop van tijd. Onoverzichtelijke of ondoorzichtige webontwerpen resulteren vaak in pagina's die veel te lang nodig hebben om te worden weergegeven. Zelfs als er geen andere technische problemen zijn, kan dit fataal zijn voor SEO. Schone en overzichtelijke pagina's verschijnen binnen een fractie van een seconde, zodat gebruikers snel tussen de verschillende secties kunnen navigeren tot ze vinden waar ze toevallig naar op zoek zijn.

Webdesign uitbesteden

Het uitbesteden van deze behoeften is daarom een verstandige keuze, want deskundige hulp is altijd in de buurt. Nu we nog meer ondergedompeld raken in het digitale tijdperk, zullen bedrijven van elke omvang moeten beoordelen hoe hun website is ontworpen om de juiste veranderingen door te voeren, vroeger of later.

Bij ons kun je altijd terecht voor advies of een vrijblijvende offerte. We maken websites voor ieder budget en alle bovengenoemde punten kun je van ons minimaal verwachten.

Even Bellen of mailen?

Klaar om je creatieve
marketing doelen te behalen?